"Suntem trecători! Dar ştim, în trecerea noastră, să săpăm urme adânci în sufletele unor străini."
Nu scriu aici pentru că vreau să zgudui sau să impresionez lumea cu ideile mele... scriu doar pentru a nu lăsa să se piardă ceea ce se află în mine, la un moment dat. Peste ani, cuvintele mele de aici îmi vor arăta calea pe care am mers.

Sau, cum spunea Bernanos: "Nu știu pentru cine scriu, dar știu de ce scriu. Scriu ca să mă justific. În ochii cui? Am spus-o deja, dar înfrunt ridicolul de a mai spune-o odată: în ochii copilului care am fost."

vineri, 10 iulie 2009

Invitatie... la viata. (Freebird)

Viata inseamna miscare, actiune. Moartea inseamna pasivitate. Daca esti viu, daca vrei sa fii viu, atunci nu refuza niciodata provocarile sau propunerile vietii, pentru ca numai tu vei avea de pierdut. Oricum, lucrurile care trebuie sa se intample, care iti sunt necesare evolutiei tale spirituale, mai devreme sau mai tarziu se vor intampla, caci de asta venim aici, pentru a invata anumite lucruri, pentru a deveni constienti de anumite lucruri, iar viata va avea grija sa ne trimita acele trairi de care avem nevoie pentru a ne da seama care este drumul nostru in aceasta lume, pentru a ne indeplini lucrarea si pentru a ne invata lectia.
Tot secretul vietii pe pamant este sa te feresti pe cat posibil de pasivitate, pentru ca astfel, traind multe, vei invata si intelege multe si vei putea invata sa fii fericit. Caci asta depinde doar de noi, fericirea e in sufletul nostru si nu in cineva sau ceva care se afla in fata noastra. Exista insa si oameni care te fac sa uiti de toate tristetile vietii si dupa ce i-ai intalnit totul se schimba, totul se lumineaza si nimic nu mai poate fi urat.
A alege pasivitatea inseamna a trece pe langa toate lucrurile pe care viata ni le ofera. Evolutiei nu ne putem opune oricum, trairile de care avem nevoie se vor repete sub o forma sau alta, pana cand le vom accepta, insa asta e numai in defavoarea noastra, pt ca evolutia noastra stagneaza. De aceea, refuz pasivitatea, pentru ca tot ceea ce ni se intampla, ne ajuta sa ne cunoastem mai bine.
Acum zambesc cu soarele de dimineata si privesc cu incredere spre viitor si continui sa fac ceea ce stiu eu cel mai bine - sa ma bucur de tot ceea ce mi se intampla in prezent, orice ar fi, caci daca mi se intampla ceva inseamna ca traiesc si asta e cel mai important pentru mine.
Soarele arzator a trezit de mult florile la viata, le-a facut sa infloreasca si sa straluceasca. Campul este plin de flori minunate care asteapta sa fie admirate. Si eu asta fac: le admir, de cate ori ies afara. Iar daca vreuna din ele imi va oferi si un suras fugar, voi fi fericit. Caci nimic nu e mai de pret decat un suras primit intr-o dimineata senina sau intr-o zi torida de vara.
Viata fiecaruia dintre noi este o chestiune de decizie personala si fiecare dintre noi va trebui sa traim cu efectul acelor decizii.
Aceste legi se aplica tuturor, fara exceptie. Legile nu vin de nicaieri din afara noastra. Ele vin din adevarul ca toti suntem egali in potential si toti avem aceleasi infinite posibilitati. Suntem liberi si putem sa facem tot ceea ce vrem in limita acestei legi.
Pentru ca se stie: totul este cu putinta, dar nu totul este permis.

If I leave here tomorrow
Would you still remember me?


In imaginea de la inceputul acestui text se vede un cuibusor de vise indraznete - Lacul Mija, din muntii Parang. Si gandul meu este deja la intreaga zona din preajma acelui lac.
Amintindu-mi acele zile, departe de tot ceea ce traisem pana atunci, incep sa cred ca esti cu adevarat liber doar atunci cand te gasesti intr-un loc cu totul nou, rupt de tot ceea ce iti este familiar. Doar asa incepi sa simti aerul in timp ce il inspiri, sa privesti orizontul cu ochi flamanzi, sa iti arunci ochii printre stele si sa acorzi fiecarei experiente entuziasmul conquistadorului ratacind pe taramuri virgine.
Si imi amintesc cu drag si toate ezitarile pret de o injuratura nascocita printre dinti.
Acestea fiind zise, o alta "invitatie" v-o las aici.
Inca un lucru pe care il vom face impreuna, o mana de oameni, dar pe care il vom sfarsi in orase diferite, cu destine diferite, insa cu amintiri comune atat de placute!

Niciun comentariu: