"Suntem trecători! Dar ştim, în trecerea noastră, să săpăm urme adânci în sufletele unor străini."
Nu scriu aici pentru că vreau să zgudui sau să impresionez lumea cu ideile mele... scriu doar pentru a nu lăsa să se piardă ceea ce se află în mine, la un moment dat. Peste ani, cuvintele mele de aici îmi vor arăta calea pe care am mers.

Sau, cum spunea Bernanos: "Nu știu pentru cine scriu, dar știu de ce scriu. Scriu ca să mă justific. În ochii cui? Am spus-o deja, dar înfrunt ridicolul de a mai spune-o odată: în ochii copilului care am fost."

miercuri, 23 iulie 2014

Nebunia sa ne fie singura intelepciune

"This world is wonderful, so beautiful
If only you can open up your mind and see

Your world is everything you ever dreamed of
If only you can open up your mind and see

The beauty that is here"



Sa ne iubim marile bucurii si marile deznadejdi; dar sa ne uram de moarte inertia, indoiala si pasivitatea, precum nu mai putin sa ne uram tot ce ne scade ardoarea pasionata a sufletului si tot ce ne impiedica avantul absurd in lume. Pozitivi sau negativi, putin ne importa; e destul ca sufletul nostru sa vibreze. Caci este imposibi ca dintr-o mare negatie sa nu izbucneasca o mare afirmatie; acelasi foc palpita in marile negatii ca si in marile afirmatii. Trecerile mari nu se pot face decat pe culmi. Nu rezulta extazul din flacarile care ne ard in negatii grozave, in negatii mari si nesfarsite? Nebunia sa ne fie singura intelepciune.
Diferenta dintre mine si ceilalti oameni: eu am murit de nenumarate ori, pe cand ei n-au murit niciodata.
Iubirea e o fuga de adevar. Si iubim cu adevarat numai cand nu vrem adevarul. Iubirea impotriva adevarului, iata o lupta pentru viata, pentru propriile extazuri si pentru propriile greseli. Dorim iubirea numai pentru a nu fi contrafacuti si falsificati de adevar si de cunoastere. Caci existam numai prin iluziile, deznadejdile si greselile noastre, deoarece numai ele exprima individualul.
...
O mare iubire nu exista fara o mare renuntare. Nu poti avea totul decat in momentul cand nu mai ai nimic.
______________________________
Emil Cioran, in "Cartea Amagirilor"

Niciun comentariu: