"Suntem trecători! Dar ştim, în trecerea noastră, să săpăm urme adânci în sufletele unor străini."
Nu scriu aici pentru că vreau să zgudui sau să impresionez lumea cu ideile mele... scriu doar pentru a nu lăsa să se piardă ceea ce se află în mine, la un moment dat. Peste ani, cuvintele mele de aici îmi vor arăta calea pe care am mers.

Sau, cum spunea Bernanos: "Nu știu pentru cine scriu, dar știu de ce scriu. Scriu ca să mă justific. În ochii cui? Am spus-o deja, dar înfrunt ridicolul de a mai spune-o odată: în ochii copilului care am fost."

marți, 12 august 2008

L-am intalnit pe Hemingway...

Ca tot spuneam eu mereu ca Vama Veche imi aminteste de Hemingway, de satele pescaresti descrise de el....
Sambata, in plimbarile mele solitare pe tarmul marii intre Vama Veche si 2 Mai, l-am intalnit pe Hemingway. Era un batran cu barba sura si parul carunt, cu trupul ars de soare, imbracat doar in niste pantaloni scurti gri, prinsi la brau cu o curea, incaltat in sandale si cu o palarie de paie pe cap. El nu era singur. In plimbarea lui il insotea un superb exemplar patruped.
Cand am trecut pe langa el, am vrut sa il opresc, sa-l salut, sa-i spun ca i-am citit toate cartile si... sa-i strang mana. Ca mare om a fost si zbuciumat si incercat suflet a mai avut! Dar n-am facut-o. M-am temut ca poate am innebunit, desi nebunii nu se mai tem de nebunie.
Ochii ni s-au intalnit pret de o clipa si n-a mai fost nevoie de cuvinte; el mi-a zambit cu acel chip al lui plin de incercarile vietii, reamintindu-mi: "Omul poate fi distrus, dar nu poate fi infrant!"
Multumesc, prietene, multumesc. Calatorie frumoasa printre astre.
Ajuns la Micul Golf, am privit marea si cu lacrimi in ochi am baut o bere Heineken. Ca buna mai e o bere Heineken la amiaza, pe malul marii! Chiar daca esti singur...
__________________________
PS: Stiti cum spunea Hemingway ca soarele e rosu in aceasta dimineata?
Hemingway spunea: "Soarele e rosu in aceasta dimineata."

Niciun comentariu: