"Suntem trecători! Dar ştim, în trecerea noastră, să săpăm urme adânci în sufletele unor străini."
Nu scriu aici pentru că vreau să zgudui sau să impresionez lumea cu ideile mele... scriu doar pentru a nu lăsa să se piardă ceea ce se află în mine, la un moment dat. Peste ani, cuvintele mele de aici îmi vor arăta calea pe care am mers.

Sau, cum spunea Bernanos: "Nu știu pentru cine scriu, dar știu de ce scriu. Scriu ca să mă justific. În ochii cui? Am spus-o deja, dar înfrunt ridicolul de a mai spune-o odată: în ochii copilului care am fost."

miercuri, 22 februarie 2012

Cu melancolie, despre "barbari"



"Din pacate, doamnelor si domnilor, ne lipsesc cuvintele necesare pentru a evita confuziile.
Daca zici ca ti-e dor de putina barbarie, risti sa apara langa tine un terorist cu bomba pregatita in geanta.
Daca zici ca nu-ti plac barbatii care se folosesc de farduri ca femeile, te poti trezi langa un nespalat.
Recunoscand ca ai dubii in legatura cu modul in care e inteles progresul, poti simti venind, de undeva din preajma, miros de pestera.
Declari ca te deranjeaza ipocriziile si vezi aparand niste brute sincere.
Nu mai vrei exces de rafinament si te pomenesti in fata unui exces de mitocanie.
Il invoci pe Rousseau si vorbesti despre "intoarcerea la natura", cu gandul la zgomotul unui rau sau la o pasare care zboara, si, in clipa urmatoare, iti amintesti ca din natura fac parte si plosnitele.
Nu mai vrei sa respecti niciun fel de dogma si auzi ca unii nu mai respecta nimic.
Ai vrea sa fii natural si chiar atunci cineva scuipa langa tine.
Te-ai plictisit de etichete fade, dar, inainte de a te lamuri ce vrei sa pui in loc, vine,
pentru a-ti propune, in locul stilului, o lipsa totala de stil, un badaran care tropaie stergandu-se de noroi pe covor.

Va spun toate acestea, doamnelor si domnilor, fiindca tin sa evit confuzia dintre bruta si barbar.
Cand zicea ca 'timpul rafinamentelor a trecut, avem nevoie de barbari', Charles Louis Philippe nu se gandea la bestii.
Nici la mitocani.
Si de ce n-as recunoaste?
Pe mine, semidoctii ma sperie mai mult decat analfabetii.

In plus, m-am dumirit ca nu exista nefericire pentru imbecili."

Octavian Paler



Un comentariu:

bisericadinsuflet spunea...

Sper să nu fiu mult pe lângă topic, dar vremea barbarilor a trecut. A venit vremea acțiunilor radicale, fără jumătăți de măsură. Din păcate pentru cei care s-au obișnuit (sau sunt condiționați mental) să arate cu degetul, lupta este CU NOI ÎNȘINE. Schimbarea profundă, adevărată, începe cu noi înșine, cu fiecare în parte. Este o luptă grea, dureroasă și presupune ieșirea din mlaștina călduță de mediocritate în care ne-am obișnuit să ne bălăcim.
Pentru cei care sunt convinși că există DUMNEZEU, mai este o șansă. Toți ceilalți pot depune armele: arma perfectă de manipulare mentală există. Detalii găsiți în cartea lui Orwell, 1984. Cum putem lupta eficient împotriva sistemului am propus aici: http://bisericadinsuflet.wordpress.com/2012/03/04/demonstrez-pentru-romani/